dissabte, 13 d’agost del 2011

"Conflictes" d'Ian Watson

                He de confessar que feia temps que no em decidia per llegir un llibre de caire amè i sense pretensions reflexives. Després de fullejar-ne uns quants a la biblioteca, em vaig decidir per aquest que avui us presento: “Conflictes”, del prolífic autor escocès Ian Watson . El motiu principal de la meva tria ha estat en aquesta ocasió l’originalitat de l’argument, ja que, agafeu-vos...arriben els ordinadors quàntics!!!
                El cert és que la base científica teòrica d’aquesta tecnologia existeix, circumstància que atorga un interès afegit, tot i que en cap moment l’autor pretén donar lliçons insofribles. Es limita, en tot cas, a apuntar un parell de pinzellades per tal que ningú es perdi. A partir d’aquí, la història gira entorn de l’enorme  potència de càlcul d’aquests ordinadors i de la possibilitat que adquireixin consciència pròpia. Com és de suposar, això els converteix en una joia molt desitjada que serà cercada, robada, perseguida i utilitzada per serveis secrets, professors d’universitat i, sobretot, per una secta basada en la pràctica del sexe lliure com a teràpia d’alliberament.             
              Tot això desglossat en més de cent capítols curts que agilitzen la lectura de les prop de cinc-centes pàgines i permeten aprofitar petites estones mortes sense haver de deixar el capítol a mitges. Ah!, una advertència. Les darreres cent pàgines són una divertida extravagància que atrapa força. I és que els ordinadors quàntics treballen amb infinitud d’universos paral·lels, de manera que...cenyiu-vos bé el cinturó que anireu de viatge!!
                En resum, un bon llibre de ficció, entretingut i fàcil de llegir, que m’ha deixat un bon regust i que m’ha despertat l’interès per Watson.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada