La Mia, protagonista
de la novel·la “L’estiu sense homes”, de Siri Hustvedt, ens explica en primera
persona, sovint reclamant la nostra atenció, la seva història talment com si
fos un diari on inclou poemes, teories, cartes, correus-e,... i, també, dibuixos
alliberadors.
A través d’una
acurada prosa i combinant un munt de línies argumentals va entreteixint els
aspectes importants del cicle de la (seva) vida.
Naixements. Infància.
Adolescència. Amors. Desamors. Vellesa. Mort.
Us remeto a posar-vos
còmodes al costat d’aquesta gran dona, la Mia, i permetre-li que us expliqui les seves
vivències entre poesia i altres intermissions com ara la d’una anciana que
forma part de “Els Cignes” i que expressa la seva repressió a través d’art eròtic
i subversiu, la del grup de noies del curs de poesia amb les seves inseguretats o la de la petita veïna i la seva perruca,... i com, totes ELLES, fan de la seva existència una pintura plena de
matisos.
[...] no hi ha cap
matèria humana que quedi fora de l’àmbit de la literatura. No em cal fer cap
immersió en la història de la filosofia per insistir que en l’art no hi ha
regles i que els soques i bufons que creuen en normes, lleis i territoris
prohibits no tenen cap argument que els sustenti, que no es pot establir una
jerarquia que defensi que “ampli” és millor que “estret” o que “masculí” és més
desitjable que “femení” [...]
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada